Opwarmertje ( mag )
Goedemorgen jongens en meisjes,
Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne Paasvakantie gehad. Dan gaan we er nu weer met zijn allen tegenaan.
Om onszelf eerst even helemaal wakker te schudden, starten we eerst met een brain-workout .
Doen jullie mee?
Klik op de groene balk om te beginnen....3...2...1....
LES 96 : MEETKUNDE : Ruimtefiguren - veelvlakken ( moet )
Materiaal : werkboek c p. 35 en 36
Neuze- neuzeboekje MK 131
Even herhalen
In de vorige jaren hebben jullie al kennis gemaakt met de ruimtefiguren en de benamingen " ribbe , grondvlak, bovenvlak, zijvlak "
In het filmpjes hieronder krijg je nog even de uitleg ! Klik op de knop .
Oefeningen in werkboek p. 35 en 36
Bekijk eerst het filmpje van de juf

Oefening 1 : Lichamen in de werkelijkheid : verbind elk getekend lichaam met het overeenkomstioge lichaam
Oefening 2 : Noteer de nummers van onderstaande figuren op de foto bij veelvlakken of niet -veelvlakken
Oefening 3 : Ga op zoek in je neuze- neuzeboek en vul aan
Oefening 4 : Noteer de nummers van de figuren hierboven in de juiste vakjes

Oefening 6 :
Stel steeds de vraag : " Heeft deze figuur de kenmerken van een ... ? "
Kijk eventueel eerst in je neuze- neuzeboekje
Oefening 7 : Neem als hulp een foto of prent van de verschillende figuren bij je . Zo kan je beter kijken of het al dan niet waar of niet waar is. Vergeet niet om naar ALLE mogelijke figuren te kijken.
Oefning 8 : Een doordenkertje ...
Taak op Bingel ( moet )
Beweeg van uit uw kot ( mag )
VANDAAG TRAINEN WE ONS EVENWICHT
Oefening 1
Teken met krijt of tape een aantal pijlen op de grond, in verschillende richtingen.
Spring met beide voeten samen en land met je tenen in de richting van de pijl.
Daarna kun je het ook op één voet proberen.
Oefening 2
Haal er een sponsje bij en leg dat op je hoofd.
Ga op één been staan, strek je armen opzij en blijf vijf tellen staan.
Doe het vervolgens op je andere been.
Of ga op één been staan, doe je ogen dicht, tik met één hand je neus aan en strek je armen weer. Sta op beide voeten en tik de grond zonder dat het sponsje valt.
Ga zitten zonder dat het sponsje valt en sta weer recht.
Oefening 3
Ga op één been staan en strek je andere been naar voren.
Blijf even staan. Strek je been dan naar achteren en tik met je hand de grond.
Doe het nu nog eens op je andere been.
Oefening 4
Ga met je broer, zus, mama of papa tegenover elkaar staan op één been, duw één hand tegenover elkaar en duw elkaar uit evenwicht.
De eerste die een voet verzet, is verloren
Focusthema 2 : Les 1 en 2 ( moet )
Dit focusthema hadden wij al in de klas aan de hand van groepswerk gemaakt.
Op de yurlspagina kan je nog enkele filmpjes bekijken ter info bij deze lessen. De blokjes zijn donkerblauw voor les 1 en les 2 ( klik op de link "yurlspagina "


Correctiesleutel ?
- scrol in de kader hieronder om de volledige pagina's te kunnen lezen
- download het volledige document door op de foto hiernaast te klikken
Muzische vorming
Een beroemd muziekstuk spelen met keukenspullen.
Kan dat wel? Jazeker, dat kan!
Wat je precies nodig hebt zie je in de eerste video.
In deze video oefenen we ook het muziekstuk.
Daarna kun je meespelen met de tweede video.
Doe dan mee met de derde video.
Veel plezier!
Ga naar de les door op de knop hieronder te klikken.
Het zou fijn zijn mocht je een filmpje sturen naar
erica.breynaert@hartencollege.be of
op onze privé -facebookgroep https://www.facebook.com/groups/2574073656246249/
Reactie plaatsen
Reacties
Ik wil graag school. Ik vind het oneerlijk dat die ene school wel kan open blijven